قوانین و مقررات استفاده از اصفهان تبلیغ
بازدید کننده گان تبلیغات و کاربران گرامی تمامی اطلاعات و شامل شماره تلفن و آدرس ها از سطح اینترنت جمع آوری شده. از پرداخت هرگونه وجه و بیعانه بپرهیزید. اصفهان تبلیغ هیچگونه مسئولیتی در قبال پرداخت وجه و یا داد و ستد شما به آگهی دهندگان ندارد.

خط مشی صیانت از حریم شخصی کاربران
سایت اصفهان تبلیغ، حریم شخصی اعضاء و بازدید کنندگان را محترم می شمارد و به حفاظت از اطلاعات شخصی اعضاء و بازدید کنندگان خود پایبند است. ما هیچگونه اطلاعات شخصی شما را در هنگام بازدید از سایت جمع آوری نمی کنیم، مگر اینکه شما، آن اطلاعات را در فرم عضویت سایت و یا فرمهای دیگر در اختیار ما قرار دهید. شما می توانید مطمئن باشید که این اطلاعات تنها برای حفظ ارتباط ما و شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.سایت اصفهان تبلیغ چه نوع اطلاعاتی را جمع آوری می کند؟
هنگامی که شما از سایت اصفهان تبلیغ بازدید می کنید، وب سرور ما اطلاعات پایه شما را جمع آوری می کند. این اطلاعات درباره نام دامنه، زمان بازدید، صفحاتی که از آن بازدید کرده اید، خواهد بود و همچنین کلیه ردپاهای دیجیتال دیوایس های الکترونیک شما از جمله کامپیوتر،لپتاب و موبایل شما جهت تشخیص حسابهای مرتبط نیز جمع آوری می شود ، جهت مواقعی که برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده از سیستم مورد نیاز باشد. هنگامی که شما برای استفاده از خدمات سایت، ثبت نام می نمایید، اطلاعات تماس شامل نام، نشانی، شماره تلفن و اطلاعات بانکی شامل شماره شبا یا شماره حسابتان را در اختیار ما قرار می دهید.، اطلاعات با توجه به وضعیت حساب کاربری، نوع خدمات و کار سیستم، مدیریت می شوند. به علاوه نامه های الکترونیکی مشتری ،پیامهای داخلی و سایر مراسلات و مکاتبات با مشتری در صورت لزوم ذخیره شوند.ما اطلاعات را چگونه استفاده می کنیم؟
سایت اصفهان تبلیغ اطلاعات شخصی شما را مورد مبادله یا اجاره یا فروش، به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ثالث قرار نخواهد داد. ما از اطلاعات تماسی که در اختیار ما نهاده اید در جهت برقراری خدمات به شما استفاده می نماییم. در همین راستا ممکن است اطلاعات تماس شما جهت استفاده از خدمات حمل و نقل و ارسال مرسوله در اختیار شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد با اصفهان تبلیغ قرار گیرد. همچنین از اطلاعات بانکی شما نیز تنها در فرایند پرداخت استفاده خواهیم نمود. سایت اصفهان تبلیغ فقط اطلاعات تماس تان را به اشخاص طرف قرارداد با شما جهت انجام معاملات ارایه خواهد نمود. ما اطلاعات شخصی و حساب کاربری مشتری را فاش نخواهیم کرد، مگر اینکه متقاعد شویم افشای این اطلاعات در جهت شناسایی یا تماس یا اقامه دعوی علیه کسی باشد که باعث صدمه و خسارت به حقوق و اموال سایت اصفهان تبلیغ یا اعضاء سایت اصفهان تبلیغ یا دیگران شده باشد. ما ممکن است اطلاعاتی را مطابق با قانون در جایی که سایت اصفهان تبلیغ متقاعد شود که قانون نیازمند این اطلاعات است، در اختیار مقامات قضایی قرار دهیم. سایت اصفهان تبلیغ همچنین محتویات هیچ نامه الکترونیکی، یا مراسلات و مکاتباتی که برای اعضاء خود ذخیره کرده و لیکن برای هیچ شخص ثالثی افشا نخواهد کرد، مگر در مواردی که: (الف) موضوع سلامت و ایمنی عمومی مطرح باشد، (ب) در ارتباط با انتقال اموال تجاری دیگری به مشتری باشد، (ج) مورد نیاز برای انجام سفارش، خدمات پس از فروش، بررسی های حقوقی باشد که سایت اصفهان تبلیغ به صلاحدید خود منفردا آن را، لازم بداند. (د) لازم باشد که برای پیگیری امور قانونی در اختیار مقامات قضایی قرار گیرد. توجه داشته باشید که سایت اصفهان تبلیغ ممکن است اطلاعات جمع آوری شده را در جهت اطلاع رسانی محصولات و خدمات خود مورد استفاده قرار دهد.کوکی ها(Cookies)
اطلاعاتی که تحت عنوان کوکی در رایانه کاربر ذخیره می شود به ما کمک می کند نوع اعضاء، جاذبه های وب سایت و اینکه کدام محصول پرطرفدارتر است را متوجه شویم.استفاده از اطلاعات مذکور راندمان فروش را تا حد بسیار بالایی افزایش می دهد.حریم شخصی کودکان
سایت اصفهان تبلیغ محصول به کودکان نمی فروشد. اعضاء سایت اصفهان تبلیغ باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.تغییر در قوانین و مقررات سایت
سایت اصفهان تبلیغ حق تغییر قوانین و مقررات را در هر زمان که لازم بداند، دارد. ما به شما توصیه می کنیم که به صورت دوره ای برای اطلاع از این تغییرات، به سایت مراجعه کنید. پس از هر تغییر فرض ما بر این است که شما آن تغییر را پذیرفته اید. نسخه قابل استناد این سند آخرین نسخه موجود در سایت خواهد بود.تماس با ما
اگر شما پرسش یا نگرانی در مورد این سند خط مشی دارید، می توانید آن را از طریق لینک تماس با ما در پایین صفحات سایت مطرح کنید.این قرارداد، مهمترین سند از قوانین و شرایط استفاده از بازار اجتماعی اصفهان تبلیغ است.
۱) طرفین قرارداد1.1. طرف اول قرارداد
(1)این قرارداد بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی و به صورت دوجانبه و مطابق مفاد و شرایط این سند، میان طرفین آن منعقد میشود: طرف اول قرارداد پلتفرم بازار الکترونیکی اصفهان تبلیغ (به نشانی اینترنتی isfad.ir) و تمامی سرویسها، ابزارها، اپلیکیشنها و سایر وبسایتها و دامنهها و نشانهای تجاری وابسته به آن است که از این پس در این سند «اصفهان تبلیغ» نامیده میشود. تبصره : اصفهان تبلیغ یک بازارگاه آنلاین (پلتفرم بازار الکترونیکی)است نه فروشگاه اینترنتی و نقش ایجاد زیرساخت مناسب برای تعامل میان تأمینکنندگان و مصرفکنندگان بیرونی محصول (کالا) را در چارچوب و قواعد این قرارداد برعهده دارد. به عبارت دیگر، اصفهان تبلیغ به شکل یک واسطه میان مشتریان و عرضهکنندگان کالا فعالیت میکند بدون آنکه خود طرف معاملات یا توابع معاملات میان آنان قرار گیرد و صرفا خدمات بازاریابی الکترونیکی را فراهم میکند.1.2. طرف دوم قرارداد
(2)تمام اشخاصی که طبق تعریف و مفاد این سند، در اصفهان تبلیغ ثبتنام و یا از خدمات آن (موضوع قرارداد) استفاده میکنند که از این پس در این سند حسب مورد «کاربر/کاربران»، «غرفهدار/ غرفهداران» یا «خریدار/خریداران» خوانده میشوند.1.3. تعاریف
(3)در قرارداد حاضر، اصطلاحات زیر در معانی مذکور در این ماده بهکار رفتهاند. کلماتی که تعریف نشدهاند، توسط مرجع تفسیر در این قرارداد تفسیر میشوند. الف. کاربر: هر شخصی که وارد اصفهان تبلیغ میشود، پس از احراز شماره تلفن همراه، کاربر اصفهان تبلیغ است و ملزم به رعایت مقررات این قرارداد است. ب. غرفهدار: هر شخصی که وارد اصفهان تبلیغ میشود و با درج اطلاعات لازم، در اصفهان تبلیغ محیطی مجازی برای فروش محصولات خود ایجاد میکند، غرفهدار نامیده میشود. ج. اصفهان تبلیغ: سایت اصفهان تبلیغ به نشانی isfad.ir، اپلیکیشن «اصفهان تبلیغ»، اپلیکیشن «غرفهی من» و تمامی ملحقات آنها به صورت کلی «اصفهان تبلیغ» نام دارد و در این سند به صورت کلی از آنها با عنوان «اصفهان تبلیغ» یاد میشود. د. تراز: به وضعیت مالی غرفهدار، «تراز» گفته میشود که در قسمت داشبورد مدیریت غرفه، گزینه تسویه حساب و امور مالی قابل مشاهده است.۲) موضوع قرارداد
(4) استفاده از خدمات اصفهان تبلیغ در چارچوب این سند، قوانین و مقررات کشور، احکام شرعی و اخلاق و عرف جامعه شامل موارد ذیل میگردد: اول، خرید و فروش کالا و خدمات مجاز در بستر الکترونیکی، به شکل غیر هرمی و غیر شبکهای، با هدف مصرف، تجارت، بازرگانی، واردات یا صادرات. دوم، برقراری ارتباط و انتشار محتوا در بسترهای اجتماعی اصفهان تبلیغ. ۳) شرایط عضویت و فعالیت (5) این قرارداد و سایر آییننامهها و دستورالعملهای اجرایی که از طریق راههای ارتباطی اصفهان تبلیغ به صورت عمومی یا موردی به اطلاع کاربر میرسد، مجموعاً جزو شرایط استفاده و بهرهبرداری از اصفهان تبلیغ است. استفاده کاربران از اصفهان تبلیغ، بهمنزله پذیرش همه قوانین و مقررات فوقالذکر است. (6) در صورت بهروزرسانی این قرارداد، موارد تغییر یافته یا جدید در ابتدای هر ماه شمسی از طریق صفحه آخرین تغییرات قوانین اصفهان تبلیغ ، به اطلاع کاربر خواهد رسید و وی میبایست نسبت به ادامهی استفاده یا عدم استفاده از اصفهان تبلیغ تصمیمگیری کند و اگر مفاد قرارداد جدید را نمیپذیرد لازم است از خدمات اصفهان تبلیغ استفاده نکند. پس از تغییرات جدید در قانون و ادامهی استفاده از خدمات اصفهان تبلیغ توسط کاربر، حتی صرف بازدید یا جستجو در یکی از بسترهای اصفهان تبلیغ، به معنای موافقت با قرارداد جدید میباشد.3.1. مالکیت و مسئولیت اصفهان تبلیغ و کاربر
(7) ایجاد حساب کاربری در اصفهان تبلیغ و همچنین مفاد این قرارداد و دیگر اسناد اصفهان تبلیغ، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد شعبه، مشارکت و سرمایهگذاری مشترک، یا رابطهای نظیر استخدامی یا پیمانکاری، حق فنی، شراکت، عاملیت فروش، نمایندگی یا مانند آن را مابین کاربر و اصفهان تبلیغ ایجاد نخواهد کرد. (8) اصفهان تبلیغ هنگام ایجاد حساب کاربری یا ارائه خدماتش، مجاز است در مراحل و زمانهای مختلف اطلاعاتی را از کاربر به صورت الکترونیکی یا کاغذی یا اشکال دیگر و به صورت منفرد یا متعدد درخواست و دریافت کند. (9) کاربر با ایجاد حساب کاربری، رضایت خود را جهت دسترسی اصفهان تبلیغ به اطلاعات خود و استفاده از آن، به شیوهای که در این قرارداد یا دیگر اسناد و دستورالعملها و آییننامههای متعلق به اصفهان تبلیغ بیان میشود، اعلام میکند. (10) اگر کاربر از طریق هر نوع سیستم الکترونیکی واسط و بیرون از اصفهان تبلیغ، به اصفهان تبلیغ متصل شود، درخواست دریافت اطلاعات از وی، تابع قوانین و شرایط ذکر شده در این قرارداد است. (11) اصفهان تبلیغ نسبت به حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربر متعهد است و از این اطلاعات برای بهبود تجربههای کاربری و تسهیل روابط تجاری فیمابین کاربران استفاده میکند. همچنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحتسنجی، پیگیریهای حقوقی و قانونی، افزایش بهرهوری و دقت در فرآیندهای کاری اصفهان تبلیغ، ممکن است اطلاعات دریافتی کاربر، توسط کارکنان مختلف اصفهان تبلیغ یا گروههای مشاور و همکار، در زمانبندیهای مختلف رؤیت و بررسی گردد. تبصره1: در صورت عدم تطابق مشخصات و اطلاعات ارائه شده از سوی کاربر، اصفهان تبلیغ میتواند مقررات خود را نسبت به کاربر اعمال کند. تبصره2: اصفهان تبلیغ ممکن است در بازههای زمانی متفاوت و دفعات مکرر، حسب مورد، از اشخاص مدارک لازم جهت احراز هویت یا احراز مجوزات لازم برای کسبوکار یا مسائل دیگر درخواست کند. (12) مطابق این قرارداد، شخصی که شماره وی به عنوان شماره اصلی غرفه انتخاب شده باشد، به اصفهان تبلیغ وکالت داده است که در صورت عدم پاسخگویی یا عدم تمایل به ادامه همکاری، اصفهان تبلیغ بتواند در خصوص غرفه وی تصمیم گیری نماید. اتخاذ هر تصمیمی در این رابطه الزامی است و کاربران حق اعتراض به آن را ندارند. (13) فعالیتهای کاربر در اصفهان تبلیغ، با حساب و نام کاربری وی پیوند دارد و تمام یا بخشی از اطلاعات کاربری و فعالیتهای وی به صورت پیشفرض در وبسایت اصلی اصفهان تبلیغ و نیز اپلیکیشنها و سایر ابزارهای و صفحات وابسته به آن، برای عموم قابلمشاهده است. همچنین این اطلاعات در فضای مجازی و اینترنت (مانند نتایج موتورهای جستجوگر ایرانی و خارجی و شبکههای اجتماعی وابسته به اینترنت)، در دسترس دیگران قرار دارد. تبصره ۱: از جمله اطلاعات کاربر و فعالیت وی در اصفهان تبلیغ از این قرار است: نام، عکس، تاریخ پیوستن و حضورهای مختلف در اصفهان تبلیغ، محصولاتی که خرید کرده یا درباره آنها نظر و امتیاز داده است، نظرهای کاربر در صفحات مختلف اصفهان تبلیغ، دنبالکنندگان و دنبالشوندگان کاربر، صفحه غرفه و صفحات محصولات، محصولات فروش رفته و تعداد آنها، نظرها و امتیازهای خریداران و مخاطبان اصفهان تبلیغ در صفحه غرفه یا محصولات غرفهدار و دستهبندیها و رتبهبندیهای انجام گرفته از سوی اصفهان تبلیغ. (14) اصفهان تبلیغ فقط نسبت به حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربر در اصفهان تبلیغ (طبق تعریف طرف اول این قرارداد در ماده 1) مسئولیت دارد و در قبال هیچ یک از اشخاص دیگر اعم از شرکا و همکاران تجاری و دیگر اشخاص ثالث بهرهبردار از خدمات اصفهان تبلیغ، هیچ تعهد و مسئولیتی ندارد. اطلاعاتی که در قلمرو عمومی قرار میگیرند نیز از این حیث مستثنی هستند. تبصره۱: اصفهان تبلیغ در تعامل با برخی شرکتها و ارائهدهندگان خدماتی که به آنها نیاز دارد، با بهرهگیری از ابزارهای تحلیل داده و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل، طراحی و اجرای برنامههای بازاریابی خواهد پرداخت. همچنین با ارائهدهندگان خدمات جمعآوری، بهرهبرداری، ارتقا و تحلیل اطلاعات جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبان و کاربران خود، همکاری میکند. استفاده از دادهها و اطلاعات کاربران بهصورت بینام و حفظ محرمانگی دادههاست و افشای دادههای بانام صرفاً با رضایت صاحب یا صاحبان داده صورت میپذیرد. تبصره۲: اصفهان تبلیغ با هدف افزایش بهرهوری، توسعه اکوسیستم کسبوکارهای خرد، افزایش سطح رضایت مشتریان، توسعه و ارتقای پلتفرم اصفهان تبلیغ و کسبوکارهای حاضر در آن، حسب مورد و تعریف طرحهای احتمالی در تعامل با دانشگاهها، اساتید و پژوهشگران، مجاز است اطلاعات طبقهبندیشده در اختیار خود را با رعایت اصول حمایت از دادهها در دسترس افراد و مجموعههای فوقالذکر قرار دهد. (15) اصفهان تبلیغ اطلاعات کاربر را به شخص ثالث، بدون دریافت رضایت وی یا در مواردی که در این قرارداد ذکر شده است نمیفروشد و از آنها استفاده تجاری نمیکند. (16) اصفهان تبلیغ به دلایل متعددی، از جمله درک رفتار کاربران و مخاطبان خود و تدارک تجربه بهتری برای آنها، از فنآوریهایی مانند کوکیها (نظیر cookies, clear gifs, log files, and flash cookies) استفاده میکند. (17) اصفهان تبلیغ راههای ارتباطی خود با کاربران را از طریق سایت رسمی خود به نشانی www.isfad.ir اعلام میکند و از این طریق با کاربران خود ارتباط برقرار میکند و در قبال سوءاستفاده از ارتباط تقلبی و غیر واقعی هیچ مسئولیت مدنی و کیفری ندارد. اصفهان تبلیغ برای ارتباط گرفتن با مشتری فقط از راههای زیر اقدام میکند: اول: قسمت گفتگوی اصفهان تبلیغ، که از حسابهای زیر استفاده میشود:- حساب کاربری رسمی اصفهان تبلیغ، که دارای تیک آبی تایید است.
- حسابهای کاربری مورد تایید اصفهان تبلیغ که دارای برچسب «تیم اصفهان تبلیغ» و «اصفاد» در شناسههای کاربری خود هستند.
- 100031075
- 9810002532808787
- 98100003260
- محدود کردن ارائه یک یا چند خدمت اصفهان تبلیغ به کاربر؛
- تعلیق حساب کاربری یا غرفه یا هر دو؛
- مسدود سازی حساب کاربری یا غرفه یا هر دو با حفظ محتوای کاربر؛
- مسدود سازی یا کسر موقت یا دائمی اعتبارات کیف پول کاربر یا اعتبار غرفه یا هرنوع اعتبار یا تراز در اصفهان تبلیغ به صورت جزئی یا کلی؛
- اعمال جریمه نقدی.
- حذف کامل حساب کاربری و غرفه یا غرفه به تنهایی.
.3.2 ایجاد حساب کاربری و غرفه
(22) کاربر قبل از عضویت در اصفهان تبلیغ و استفاده از خدمات آن، میبایست مفاد این قرارداد را کامل و دقیق مطالعه و قبول کند. بنابراین صرف ایجاد حساب کاربری در بازار اصفهان تبلیغ حتی بدون جستجو یا خرید و فروش در آن، به معنای اطلاع و موافقت کاربر با این قرارداد است. (23) حداقل سن برای ایجاد حساب کاربری برای عموم اشخاص حقیقی، ۱۸ سال تمام و مشروط بر داشتن اهلیت قانونی برای معامله (بالغ، عاقل و رشید بودن) و عدم ممنوعیت قانونی برای آنهاست. تبصره: ایجاد حساب کاربری و استفاده از خدمات اصفهان تبلیغ برای اشخاص حقیقی با سن ۱۵ سال تمام شمسی، تنها با اطلاع و تأیید اصفهان تبلیغ و اجازه و نظارت یکی از والدین یا سرپرست قانونی وی مجاز است. (24) برای ساخت حساب کاربری در اصفهان تبلیغ به یک شماره همراه معتبر و بهنام کاربر نیاز است و کاربر در برابر صحت اطلاعاتی که وارد میکند و مالکیت شماره همراه ثبتنامی تماماً و کاملاً مسئول خواهد بود. همچنین با هر شماره همراه فقط یک حساب کاربری میتوان ایجاد کرد. (25) کاربر به صورت مستقل مسئول حفاظت از اطلاعات و امنیت حساب کاربری خود است. بنابراین تمام مسئولیت هر نوع استفاده از حساب کاربری به صورت اشتراکی یا تحت مدیریت دیگران یا غیر مجاز، به عهده کاربر است. به همین دلیل، کاربر در صورت مشاهده هرگونه مشکل در استفاده از حساب کاربری خود، میبایست آن را در کوتاهترین زمان ممکن به اصفهان تبلیغ اطلاع دهد. (26) تغییر مالکیت حساب کاربری یا غرفه و هر نوع واگذاری مالکانه آنها به دیگران (مانند اجاره)، بدون اطلاع و تایید اصفهان تبلیغ امکانپذیر نیست و در صورت اطلاع، اصفهان تبلیغ مجاز به اعمال مقررات خود خواهد بود. (27) اصفهان تبلیغ نظارت و مسئولیتی درباره ارتباط و تعامل آنلاین یا آفلاین کاربران اصفهان تبلیغ با یکدیگر در درون یا بیرون از بازار اصفهان تبلیغ ندارد مگر در موضوع و چارچوب این قرارداد.3.3. انتشار محتوا و استفاده از آن
(28) هر آنچه کاربر هنگام استفاده از خدمات اصفهان تبلیغ در هر بستر متعلق به آن درج و منتشر میکند، محتوای کاربر محسوب میشود. (29) کاربر هنگام درج هر نوع محتوا، میبایست قوانین کشور (مانند قانون جرایم رایانهای، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور)، احکام شرعی، اخلاق و عرف جامعه و مفاد این قرارداد را رعایت کند و تمام مسئولیت و تبعات حقوقی و کیفری آن را بپذیرد. تبصره ۱: اهم عناوین مصادیق محتوای مجرمانه عبارت است از: محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی، مقدسات اسلامی، امنیت و آسایش عمومی، مقامات و نهادهای دولتی و عمومی، محتوای قابلاستفاده برای ارتکاب جرایم رایانهای، محتوای تحریک و ترغیب یا دعوتکننده به ارتکاب جرم، و محتوای مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی و… . تبصره ۲: بخش مهمی از انتشار محتوا به غرفهداری در اصفهان تبلیغ و صفحات غرفه و محصول برمیگردد و به همین دلیل غرفهدار اصفهان تبلیغ باید قوانین کشور و مقررات اصفهان تبلیغ را که به انتشار محتوا مربوط است با نهایت دقت رعایت کند. مهمترین مسائل و مقررات در قسمت راهنمایی و آموزش اصفهان تبلیغ آورده شده و کاربران لازم است تا آن را مطالعهکنند. (30) در نام کاربری، نام غرفه، اطلاعات ورودی برای محصولات و بخش توضیحات مرتبط به آنها، استفاده از عناوینی که نیازمند مجوز از وزارتخانهها یا سازمانهای دولتی و مراکز علمی و امثالهم باشد، برندهای ثبتشده، اسامی مقدس (مانند نامها و القاب چهارده معصوم و امامزادگان مشهور)، نامهای کامل یا اختصاری متعلق به دولت، اسامی آثار ملی و تاریخی، اسامی دانشمندان، هنرمندان و افراد مشهور معاصر، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف کاربر، تمام مسئولیت و عواقب آن با کاربر است. (31) استفاده از نام «اصفهان تبلیغ» توسط کاربران بدون اخذ رضایت کتبی و رسمی از شرکت «توسعه و تدبیر جوامع سلام (سهامی خاص)» ممنوع و قابل پیگرد قانونی و قضایی است. (32) اصفهان تبلیغ نسبت به هرگونه ادعا یا خسارت احتمالی نسبت به محتوای کاربر هیچ مسئولیت مدنی و کیفری نخواهد داشت. (33) کاربر با درج محتوا در اصفهان تبلیغ، حق استفاده از آن، ویرایش، بازتولید و بازنشر را به اصفهان تبلیغ به صورت انحصاری، قابلواگذاری به غیر، همهجانبه، غیر قابلاسترداد میدهد. (34) استفاده و انتشار محتوای کاربران اصفهان تبلیغ در بیرون از اصفهان تبلیغ مجاز نیست؛ مگر در چارچوب این قرارداد یا وجود امکان اشتراکگذاری توسط اصفهان تبلیغ. (35) کاربر در استفاده از محتوای خارج از اصفهان تبلیغ ملزم به رعایت مالکیت معنوی و حقوق دیگران در محتوای خود میباشد واز این جهت مسئولیتی متوجه اصفهان تبلیغ نیست و در صورت اطلاع، اصفهان تبلیغ میتواند مقررات خود را اعمال کند. (36) کاربر نباید اطلاعات حساس، خصوصی و محرمانه خود یا دیگران را در اصفهان تبلیغ منتشر کند یا در اختیار کاربران قرار دهد. اصفهان تبلیغ در مورد سوءاستفاده از این اطلاعات و خسارتهای احتمالی هیچ مسئولیتی را نمیپذیرد. (37) کاربر برای تولید، انتشار و انتقال محتوا مجاز به استفاده از سیستمهای ماشینی، رایانهای و ربات نیست. (38) انتشار محتوای خارج از موضوع فعالیت و خدمات اصفهان تبلیغ (مانند مباحث سیاسی و حزبی) و محتوای غیرمجرمانه اما نامناسب و خارج از عرف (مانند تصاویر ترسناک و شوخیهای خلاف شئون اخلاقی) مجاز نیست. (39) اصفهان تبلیغ مجاز به نظارت بر همه محتوای کاربران در بستر اصفهان تبلیغ است و در صورت تشخیص محتوای نامناسب یا ناقض قوانین کشور و مقررات اصفهان تبلیغ، میتواند آن را بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعایی علیه اصفهان تبلیغ مسموع نخواهد بود. همچنین در این موارد، اصفهان تبلیغ مجاز به اعمال مقررات خود است و نسبت به اقناع کاربر هیچ تعهدی ندارد. تبصره: در صورتی که کاربر نظرات منفی یا توهینآمیزی منتشر کند یا برای خریدهای خود نظراتی منتشر کند که به اصفهان تبلیغ اثبات شود خلاف واقعیت است، اصفهان تبلیغ ضمن آنکه حق دارد مقررات خود را اعمال کند، ممکن است اقدامات مذکور در این ماده را نیز اعمال کند. (40) اعمال جرايم و مجازات قانونی در قبال محتوای کاربران، مانع و رافع برخورد اصفهان تبلیغ با کاربر نیست و برعکس.3.4. دعوت برای عضویت و فعالیت در اصفهان تبلیغ
(41)مطابق این قرارداد، کاربران (اعم از غرفهدار یا مشتری) به اصفهان تبلیغ وکالت دادهاند در صورتی که به تشخیص اصفهان تبلیغ، نیاز به اقامه دعوا در مسائل حقوقی یا کیفری باشد، اصفهان تبلیغ بتواند اقدامات مقتضی را چه از جانب کاربر و چه از جانب اصفهان تبلیغ انجام دهد. حق اقامه دعوا برای خود کاربر نیز محفوظ است. (42) اطلاعات مربوط به طرحهای دعوت، ذخیره و تحلیل میگردد. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه تقلب و سوءاستفاده کاربر، اعم از دعوتکننده و دعوتپذیر، مانند دعوت از خود یا معامله صوری یا به قصد تقلب، تخلف و نقض قوانین اصفهان تبلیغ شناخته میشود و اصفهان تبلیغ مجاز است کاربر را بدون اطلاع قبلی از طرح خارج و مقررات خود را اعمال کند. تبصره 1: کلیه اعتبارات و وجوه دریافتی کاربر و نیز دسترسی به حساب کاربری، پس از اثبات عدم وجود تقلب و سوءاستفاده قابل استرداد است و میتواند به حساب خود دسترسی داشته باشد. تبصره 2: کاربر نمیتواند نسبت به نحوه و مدتزمان پایش، بررسی و عدم دسترسی به حساب کاربری خود (اعم از غرفه یا تاریخچه خریدهای خود) در این بازه زمانی اعتراضی داشته باشد یا خسارتی مطالبه نماید. (43) اصفهان تبلیغ همواره میتواند خسارت و حقوق قانونی خود یا شرکای ذیحق خود را نسبت به هر گونه تخلف کاربر در اصفهان تبلیغ، طبق مقررات این سند و نیز از طریق قانونی و قضایی، پیگیری و مطالبه کند. (44)مطابق این قرارداد کاربران (اعم از غرفهدار یا مشتری) به اصفهان تبلیغ وکالت دادند در مواردی که به تشخیص اصفهان تبلیغ نیاز به پیگیری حقوقی و قضایی در امور حقوقی یا کیفری داشته باشد، اصفهان تبلیغ اقدامات لازم را انجام دهد. (45) اعتبارات و امتیازات مالی طرحهای دعوت، ماهیت هدیه دارد و قابلتبدیل به پول نقد یا قابلانتقال به دیگران به صورت اختیاری یا قهری (ارث)نیست. (46) غرفهدار مجاز به خرید از غرفهی خود نمیباشد. (47) استفاده غرفهدار از کدهای تخفیف اصفهان تبلیغ برای خرید از غرفه خود مجاز نیست و تخلف محسوب میشود و در صورت مشاهده، اعتبار کدهای تخفیف مسدود میشود. (48) طرحهای دعوت ممکن است به زمان یا مکان یا شرایط خاصی محدود باشد یا در آن شرایطی برای مزایای استفاده نشدهی گذشته در نظر گرفته شود؛ بنابراین مبنای بهرهمندی از مزایای آنها، زمان استفاده کاربر از نسخه جدید است و در صورت عدم استفاده کاربر و باطل شدن آنها، هیچ حقی برای کاربر یا تعهدی برای اصفهان تبلیغ ایجاد نمیکند. تبصره: اصفهان تبلیغ بر اساس تشخیص خود، مجاز به تعلیق یا ابطال اعتبارات و امتیازات مربوط به طرحهای مختلف دعوت است. (49) برای استفاده از مزایای طرح دعوت، اصفهان تبلیغ میتواند برای نهایی شدن سفارش خرید، علاوه بر استفاده از اعتبار هدیه، پرداخت مبلغی توسط خریدار را شرط کند. همچنین این مبلغ میتواند در طرحهای دعوت، مختلف باشد. ۴) مقررات غرفه داران در اصفهان تبلیغ (50) فروش محصول (اعم از کالا و خدمات) در اصفهان تبلیغ، منوط به ایجاد حساب کاربری و ساخت غرفه و رعایت مقررات این قرارداد است.4.1. مالکیت و مسئولیت اصفهان تبلیغ و غرفهدار
(51) اصفهان تبلیغ یک بازارگاه آنلاین است نه فروشگاه اینترنتی؛ بنابراین اصفهان تبلیغ هیچ نقش مستقیم یا غیر مستقیمی در مدیریت غرفه و عرضه و فروش محصولات (کالا و خدمات به صورت فیزیکی و غیرفیزیکی) ندارد و کاربر با آگاهی از این موضوع، در اصفهان تبلیغ غرفه میسازد و محصولات خود را میفروشد. تصریح میگردد که اصفهان تبلیغ در چارچوب این قرارداد در قالب خریدار یا فروشنده تعریف نمیشود. تبصره: اصفهان تبلیغ با هدف بهبود و تسهیل شرایط خرید و فروش میتواند قابلیتهایی را برای جستجوی کاربر، دستهبندی محصولات و مانند آن ارائه کند و غرفهدار شرایط و آییننامههای اعلامی آن را میپذیرد. همچنین اصفهان تبلیغ به منظور عدم سوءاستفاده کاربران، متعهد به اعلام همه جزئیات این قابلیتها نیست. تبصره: فعالسازی غرفه در اصفهان تبلیغ با پرداخت 50 هزار تومان امکانپذیر است. (52) غرفهدار برای ایجاد غرفه و آغاز فعالیت فروش، باید احراز هویت شود که شامل احراز مشخصات سجلی، کد ملی، اقامتگاه، مالکیت شماره همراه و حساب بانکی غرفهدار ارائهشده توسط کاربر است. (53) غرفهدار در محدوده این قرارداد، مالک و مسئول غرفه خود است و اصفهان تبلیغ نسبت به مسائل مربوط به محصولات وی و فروش آنها و تبعات حقوقی و کیفری آن هیچ مسئولیتی ندارد. با این وجود، اصفهان تبلیغ تلاش خواهد کرد با وضع مقررات و نیز ایجاد ابزارها و امکانات متنوع، شرایط فروش در اصفهان تبلیغ را تسهیل کند. (54) الزامات قانونی فروش الکترونیکی که در قوانین کشور وجود دارد، مانند قانون تجارت الکترونیکی در فروش در اصفهان تبلیغ نیز حاکم و جاری است و عدم آگاهی کاربر از آنها موجب حقی برای او نخواهد شد یا مسئولیتی برای اصفهان تبلیغ ایجاد نخواهد کرد. (55) غرفهداران تعهد مینمایند که تمامی محصولاتی که در بستر اصفهان تبلیغ به فروش میرسانند، دارای تمامی مجوزات قانونی هستند و حسب مورد، دارای پروانه ساخت، پروانه کارگاه، مجوز واردات و مانند اینها هستند و فروش آنها دارای مجوز قانونی است. تبصره 1: اصفهان تبلیغ ممکن است در بازههای زمانی مختلف نسبت به راستیآزمایی برخی کالاها و غرفهها اقدام کرده و راسا اقدام به بررسی مجوزهای آنان کند یا از غرفهداران درخواست کند تا مجوزات خود را به اصفهان تبلیغ ارائهدهند. تبصره 2: اعمال فوق موجب ایجاد هیچ نوع مسئولیتی برای اصفهان تبلیغ نخواهد بود و صرفا جهت تنقیح کالاها و محیط کسبوکار اقدام به این عمل مینماید. (56)مطابق این قرارداد، شخصی که شماره وی به عنوان شماره اصلی غرفه انتخاب شده باشد، به اصفهان تبلیغ وکالت داده است که در صورت عدم پاسخگویی یا عدم تمایل به ادامه همکاری، اصفهان تبلیغ بتواند در خصوص غرفه وی تصمیم گیری نماید. اتخاذ هر تصمیمی در این رابطه الزامی است و کاربران حق اعتراض به آن را ندارند. (57) غرفهدار با توجه به شرایط خرید از اصفهان تبلیغ که در این قرارداد ذکر شده است، نسبت به حق انصراف خریدار و بازگرداندن محصول متعهد و مسئول است. بنابراین توصیه میشود پیش از اقدام به فروش در اصفهان تبلیغ، غرفهدار این شرایط و قوانین حاکم را کامل و با دقت مطالعه کند. تبصره: حق انصراف خریدار در بند 5.2.1 و 5.2.2 تعریف شده است. (58) عرضه، تبلیغ و فروش کالا و خدماتی که فروش آنها به صورت مطلق یا در بستر الکترونیکی (اینترنتی) ممنوع و غیرقانونی هستند، از طریق اصفهان تبلیغ نیز مجاز نیست و چنانچه بر اثر اشتباه یا به عمد به فروش برسند، حقی را برای غرفهدار یا خریدار ایجاد نمیکند و تمام مسئولیت آنحسب مورد با یک یا هر دوی آنهاست و در این موارد، علاوه بر مقررات اصفهان تبلیغ، اگر تکلیف قانونی نیز وجود داشته باشد اصفهان تبلیغ به آن عمل خواهد کرد. تبصره: لیست کالاها و خدمات ممنوعه در اصفهان تبلیغ در «راهنمای محصولات و خدمات ممنوع در اصفهان تبلیغ»آمده است. وجود این لیست به منزله سلب مسئولیت از غرفهدار یا موجبی برای ایجاد مسئولیت برای اصفهان تبلیغ نیست و صرفا جهت اطلاع غرفهداران آمده است و ممکن است در تاریخهای مختلف، این لیست بهروز شود. همچنین عدم وجود یک یا چند محصول در این لیست به معنای مجوزی برای درج محصول بر روی سایت اصفهان تبلیغ نیست و حسب مورد، ممکن است یک یا چند محصول پیش از اعلام در این راهنما، غیرمجاز اعلام شوند. (59) عرضه، تبلیغ و فروش هر محصولی که به اخذ مجوز خاصی نیاز دارد، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است و در صورت تخلف غرفهدار و منجر شدن به آسیب یا شکایت اشخاص، غرفهدار ضامن جبران خسارت و عودت هزینه است و اصفهان تبلیغ مسئولیتی از هیچ حیث نخواهد داشت. (60) غرفهدار میبایست حسب مورد، شناسههای ضروری محصول مانند شناسه کالا و شناسه رهگیری، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای کالاها و شرایط گارانتی را بر روی کالاهای عرضه شده نصب و در توضیحات محصول نیز درج کند که به معنای تأیید صحت آنهاست. همچنین مشتری نیز میبایست پیش از خرید نسبت به بررسی و صحت آنها اقدام کند و از این حیث اصفهان تبلیغ مسئولیتی نخواهد داشت. (61) غرفهدار میپذیرد که از غرفه اصفهان تبلیغی خود صرفاً جهت فروش و ارسال همان محصولات مندرج در غرفه استفاده کند. بنابراین هر گونه سوءاستفاده از غرفه، بویژه ارسال هر محصولی که در غرفه عرضه نشده باشد، به صورت فروش یا اهدا یا غیر از آن، اعم از کالا و خدمات قانونی یا غیرقانونی و مجرمانه، ممنوع است و کلیه مسئولیتهای حقوقی و کیفری ناشی از این اقدام، به طور کامل به عهده غرفهدار است و وی موظف به جبران همه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به اصفهان تبلیغ و مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی است. (62) عرضه و فروش دارو یا محصولات تحت عنوان دارو و ادعای درمان و سلامت، بدون مجوز سازمان غذا و دارو یا سازمانهای دیگر ممنوع است و اصفهان تبلیغ به محض تشخیص و شناسایی این موارد، از نمایش و فروش این محصولات جلوگیری کرده و بر اساس مقررات خود با متخلف برخورد خواهد کرد. (63) غرفهدار نباید محصولات مربوط به طب سنتی ایرانی و دیگر ملل جهان را تحت عنوان دارو یا با ذکر ویژگی درمانی عرضه کند. همه مسئولیت و تبعات ادعای هرگونه خواص برای محصولات، بدون امکان اثبات و ارائه ادله اثباتکننده، بر عهده غرفهدار است؛ مانند اصطلاح ارگانیک در محصولات کشاورزی یا ادعاهایی نظیر درمانکننده، شفابخش، تضمینی و معجزهآسا در محصولات خوراکی و طب سنتی. (64) اصفهان تبلیغ برای مدیریت غرفهداری، اعم از عرضه، تبلیغ، فروش، ارسال و انصراف خریدار و بازگرداندن محصول، در چارچوب این قرارداد و قوانین کشور، میتواند آییننامهها و دستورالعملهای اجرایی مناسب با هر فعالیت یا طرح را تصویب و به اطلاع کاربران برساند که در حکم قوانین و شرایط استفاده از اصفهان تبلیغ است. تبصره: تمامی این آییننامهها و دستورالعملهای اجرایی جزء لاینفک این قرارداد بشمار میروند و در قسمت isfad.ir/help امکان دسترسی به آنها وجود دارد. (65) غرفهدار موظف است طی 24 ساعت، سفارش واصل شده را تعیین تکلیف کند و وگرنه به صورت سیستمی، سفارش لغو خواهد شد و مبلغی که مشتری بابت خرید کالا پرداخت کرده، به وی عودت داده خواهد شد. فروشنده در این مورد نمیتواند ادعایی داشتهباشد. (66) اگر غرفهدار برای یک ماه هیچ گونه فعالیتی در اصفهان تبلیغ نداشته باشد یا در این مدت، برای ارسال محصول یا مشکلات دریافت محصول توسط خریدار اقدامی نکند، اصفهان تبلیغ علاوه بر لغو سفارشات ثبتشده و تسویهحساب با خریداران، مقررات خود را اعمال می کند. (67) در صورتی که غرفهدار نسبت به پیگیریهای کارشناسان اصفهان تبلیغ نسبت به سفارشات پاسخ ندهد، هزینه به مشتری عودت داده میشود و محصول ارسالی تا زمانی که غرفهدارآدرس خود را اعلام نکند نزد مشتری به امانت خواهدماند. (68) تکالیف مالیاتی و قانونی کاربر و تشریفات اداری و قانونی آن بر عهده خود کاربر است و ارائه گزارشهای مالیاتی اصفهان تبلیغ به سازمان امور مالیاتی، ارتباطی به کاربران و بهویژه صاحبان غرفه ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آنها نخواهد بود. تبصره: اصفهان تبلیغ برای محصولات با قیمت پانصد هزار تومان و بیشتر یا سفارشاتی که جمع پرداختی مجموع سبد آن پانصد هزار تومان است، میتواند نظارت بیشتری داشته باشد و برای آن و تسویهحساب با غرفهدار مقررات خاصی وضع کند. (69) هدایت بازدیدکنندگان یا کاربران اصفهان تبلیغ به بیرون از بازار اصفهان تبلیغ ممنوع است و اصفهان تبلیغ در صورت اطلاع از این موضوع، مجاز است علاوه بر اعمال مقررات خود، برای اطلاع از میزان معاملات و درآمد حاصله و وصول کارمزد خود اقدامات لازم را انجام دهد یا در صورت نیاز، کارمزد خود را از اعتبارات غرفهدار کسر کند. بدیهی است در صورت عدم اطلاع اصفهان تبلیغ، غرفهداران همچنان به اصفهان تبلیغ مدیون خواهند ماند. (70) اخذ بیعانه، پیشپرداخت، فروش اقساطی یا نسیه یا معاوضه فعلاً در اصفهان تبلیغ تعریف نشده است. (71) همه مسئولیتهای مغایرت محصول ارسالشده با شرح محصول، ویژگیها، تعهد به زمان آمادهسازی ارسال محصول، ضمانت و پشتیبانی پس از فروش و هر وعده یا تضمینی که غرفهدار داده است، بر عهده خودش خواهد بود. تبصره: آییننامه سلامت و کیفیت محصولات اصفهان تبلیغ و دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد غرفه و غرفهدار جزئی لاینفک از مفاد این ماده محسوب میشوند و در حکم مقررات اصفهان تبلیغ هستند و موافقت با این قرارداد، به معنای موافقت با اجزای آن نیز هست. (72) غرفهدار برای ارسال کالا باید از بستهبندی مناسب برای محافظت محصول استفاده کند. همچنین برای ارسال آن از مبدأ، طبق شرایط توافقی خود با خریدار عمل کند و شرایط و قوانین اشخاص حقیقی و حقوقی واسط ارسال و تحویل محصول (مانند شرکت پست، شرکتهای باربری، تاکسیبار اینترنتی) و میزان مسئولیت خود و آنها را در نظر بگیرد و پاسخگو باشد. تبصره: توضیحات تکمیلی و آموزشهای لازم در قسمت ارسال و بستهبندی بیان شده است. (73) غرفهدار موظف است وضعیت ارسال کالا را بلافاصله پس از ارسال ثبت نماید. مسئولیت ثبت به موقع گزینه تایید سفارش، ارسال شد و اطلاعات ارسال، بر عهده غرفهدار میباشد و در صورت لغو سفارش به واسطه عدم ثبت به موقع اطلاعات، اصفهان تبلیغ تعهدی نسبت به سفارش لغو شده و ضرر و زیان احتمالی نخواهد داشت و علاوه بر آن کنسلی با این دلیل میتواند شامل جریمه و کسر امتیاز غرفه مذکور شود. (74) در صورت تخطی غرفهدار از مفاد این قرارداد، اصفهان تبلیغ میتواند دستورالعمل خود در برخورد با غرفهدار اعم از غیرفعالی یا مسدودی غرفه را اعمال نماید.4.2. سهم طرفین از فروش
(75)حداکثر کارمزد اصفهان تبلیغ ۹ (نه) درصد و بسته به دستهبندی کالاها متغیر خواهد بود که این کارمزد از سقف 100 هزار تومان تجاوز نخواهد کرد. بدیهی است نرخ کارمزد قراردادهای اختصاصی، تا پایان قراردادها معتبر است. سهم خالص غرفهدار از هر تراکنش مالی عبارت است از: قیمت محصولات منهای سهم اصفهان تبلیغ + هزینه ارسال. تبصره 1: کارمزد دستهبندیهای مختلف در اصفهان تبلیغ از طریق این صفحه قابل مشاهده می باشد. تبصره2: کارمزد اصفهان تبلیغ در سفارشات ارسال رایگان، 6 (شش) درصد خواهد بود که این کارمزد از سقف 100 هزار تومان تجاوز نخواهد کرد. (76)اصفهان تبلیغ در طرحهای مختلف خود یا بر اساس توافق با کاربر میتواند به درصد کمتری از سهم پیشفرض موافقت کند. مدت اجرا و تاریخ آغاز محاسبه سهم توافقشده، بر اساس اعلام رسمی اصفهان تبلیغ یا طبق مفاد قرارداد اختصاصی با کاربر عمل خواهد شد. (77) در فروش محصول، خریدار، قیمت محصول و هزینه ارسال تعیین شده توسط غرفهدار را پرداخت میکند و این مبلغ تا زمان تسویه با غرفهدار نزد اصفهان تبلیغ میماند و غرفهدار به اصفهان تبلیغ به عنوان بخشی از این عقد لازم، اذن در استیفا و وکالت میدهد تا کارمزد خود را از وجوه غرفهدار نزد خود استیفا و الباقی را در وجه فروشنده پرداخت کند. (78) اپلیکیشن فروش در اصفهان تبلیغ (اپ غرفه من) یکی از ابزارهای وابسته به اصفهان تبلیغ است و استفاده کاربر از آن به معنای پذیرش این قرارداد و دیگر شرایط اختصاصی و اعلامی به وی، مانند سطوح دسترسی به گوشی همراه و اطلاعات آن است.4.3. تبلیغات، بازارایابی و تخفیفات
(79) اصفهان تبلیغ میتواند به تنهایی یا با مشارکت دیگران، شرایط تبلیغات، بازاریابی یا تخفیفات را در درون بسترهای اصفهان تبلیغ یا بیرون از آن برای غرفهداران فراهم کند تا آنها بر اساس مقررات این قرارداد و شرایط اختصاصی طرحها از آن شرایط استفاده کنند. (80) کاربر با ثبتنام در هر طرح مربوط به تبلیغات، بازاریابی و تخفیفات اصفهان تبلیغ، موافقت خود را با شرایط طرح اعلام و صحت اظهارات و پاسخهای خود را تأیید میکند. بنابراین تخلف از این شرایط یا کشف اظهارات خلاف واقع، موجب اعمال مقررات اصفهان تبلیغ مندرج در این قرارداد یا طرحها خواهد شد. (81) غرفهدار در عرضه و تبلیغ عمومی محصولات، موظف است علاوه بر مقررات اصفهان تبلیغ، قوانین کشور را نیز به طور کامل رعایت کند؛ برخی از این الزامات قانونی از این قرار است:- عدم تبلیغ کالا و خدمات از طریق فعل یا ترک فعلی که باعث مشتبه شدن یا فریب کاربر از حیث کمیت و کیفیت شود.
- تبلیغ برای فروش کالا و خدمات نباید سلامتی افراد را به خطر اندازد.
- در تبلیغات و بازاریابی باید هویت شخص یا بنگاهی که تبلیغات بهنفع اوست روشن و صریح باشد.
- تبلیغ باید به نحوی باشد که خریدار به طور دقیق، صحیح و روشن اطلاعات مربوط به کالا و خدمات را درک کند.
4.4. گفتگوی مستقیم غرفهدار و خریدار
(82) اصفهان تبلیغ امکان گفتگوی مستقیم غرفهدار با خریدار (پیامرسان اصفهان تبلیغ) را به صورت برخط فراهم کرده و هدف از آن، تعامل و ارتباط میان کاربران خود در چارچوب موضوع این قرارداد و اهداف و منافع اصفهان تبلیغ مانند آگاهیبخشی درباره بازار اصفهان تبلیغ و کسبوکار غرفهدار، تسهیل در پردازش و آمادهسازی سفارشها، رضایت خریداران و وفاداری آنها است و هر نوع استفاده و بهرهبرداری تجاری و غیر تجاری از آن، به نحوی که خارج از محوریت محصولات و خدمات اصفهان تبلیغ باشد ممنوع است. (83) ارتباط کاربران از طریق پیامرسان اصفهان تبلیغ، مشمول مقررات انتشار و استفاده از محتوا در اصفهان تبلیغ میشود که در این قرارداد آمده است. تبصره: قوانین اختصاصی گفتگوی مستقیم غرفهدار و مشتریان در بخش قوانین اختصاصی پیام مستقیم غرفهدار و مشتریان بیان شده است که به عنوان جزئی از این قرارداد قلمداد میشود و تمامی کاربران ملزم به رعایت آن هستند. (84) در صورتی که شروع ارتباط و گفتگوی کاربران در اصفهان تبلیغ باشد اما معامله به خارج از اصفهان تبلیغ هدایت و انجام شود، اصفهان تبلیغ هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در خصوص شرایط معامله، کیفیت، سلامت محصولات سفارشی و سوءاستفادههای مالی و غیرمالی نخواهد داشت و تمام مسئولیت موارد فوق بر عهده طرفین معامله است. همچنین هدایت معامله به بیرون از اصفهان تبلیغ، نقض این قرارداد محسوب میشود و اصفهان تبلیغ مجاز به اعمال مقررات خود و در صورت لزوم کسر از تراز حساب غرفه است.4.5. امور مالی و تسویهحساب
(85) تسویهحساب فروش در اصفهان تبلیغ، صرفا برای غرفهداری که احراز هویت شده انجام میشود و اگر به تشخیص اصفهان تبلیغ، هویت غرفهدار بر اساس اطلاعات و مدارک موجود احراز نشده باشد، تسویهحساب مشروط به تکمیل فرایند احراز هویت خواهد بود. (86) پرداخت سهم غرفهدار طبق زمانبندی و مقررات اعلامی اصفهان تبلیغ صورت میگیرد و ممکن است در طول سال (مانند اسفند و فروردین یا تعطیلات رسمی پیشبینی نشده و امثالهم) متفاوت باشد. همچنین شرایط اعلامی از سوی بانک مرکزی یا بانکهای عامل در این زمانبندی مؤثر است. با این وجود، اصفهان تبلیغ همواره برای سرعت بخشیدن به ایفای تعهدات مالی خود با کاربران تلاش میکند. (87) پرداخت سهم غرفهدار از فروش در اصفهان تبلیغ، علاوه بر ضرورت احراز هویت وی، درخواست تسویه و زمانبندی پرداختها، چهار شرط اصلی دیگر دارد:- ارسال محصول و ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیر پستی،
- دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت او،
- ثبت شماره شبا حساب بانکی به نام غرفهدار،
- ثبت درخواست تسویه از سوی غرفهدار.
5.1. مسئولیت اصفهان تبلیغ و غرفهدار و خریدار
(92) کاربران با بن کارت و هدیه کارت تنها قادر به خریداری کالا از اصفهان تبلیغ هستند و امکان نقد کردن و عودت وجه برای آنها وجود ندارد. (93) اصفهان تبلیغ هیچ نقش مستقیمی در تولید، انبارداری، آمادهسازی و ارسال، بررسی کیفیت و سلامت و نیز قانونی بودن محصولات عرضه شده در خود یا صحت مجوزهای آنها را ندارد و کاربر با آگاهی از این موضوع، از اصفهان تبلیغ خرید میکند . (94) اصفهان تبلیغ نسبت به هرگونه خسارت و نارضایتی ناشی از خرید و استفاده محصولات ارائه شده در اصفهان تبلیغ، مسئولیتی ندارد، بلکه حسب مورد، همه مسئولیت متوجه غرفهدار یا خریدار یا هردوی آنها خواهد بود. با این وجود، اصفهان تبلیغ با وضع قوانین و مقررات و نیز ایجاد ابزارها و امکانات متنوع، تلاش میکند شرایط خرید از اصفهان تبلیغ را تسهیل کند و مصالح مصرفکننده به نحو احسن رعایت شود. (95) الزامات قانونی خرید الکترونیکی که در قوانین کشور وجود دارد در خرید از اصفهان تبلیغ نیز حاکم و جاری است و عدم آگاهی کاربر از آنها موجب حقی برای او نخواهد شد یا مسئولیتی برای اصفهان تبلیغ ایجاد نخواهد کرد. تبصره: قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از مصرفکننده از مواردی هستند که در آنها برای خرید در بستر الکترونیکی و بازگردان کالا الزامات قانونی وجود دارد. (96) اپلیکیشن اصفهان تبلیغ یکی از ابزارهای وابسته به اصفهان تبلیغ است و استفاده کاربر از آن به معنای پذیرش این قرارداد و ملحقات آن و دیگر شرایط اختصاصی و اعلامی به وی، مانند سطوح دسترسی به گوشی همراه و اطلاعات آن است. (97) غرفهدار میتواند برای تولید یا آمادهسازی محصول و ارسال از مبدأ، زمانی را تعیین و ثبت کند. بنابراین خریدار با توجه به این بازه زمانی، محصول غرفهدار را میخرد ونسبت به این بازه زمانی نمیتواند ادعایی داشته باشد . (98) فاصله زمانی ارسال از مبدأ توسط غرفهدار تا تحویل به خریدار، به انتخاب نوع ارسال (مانند خدمات پستی یا پیکی) بستگی دارد و در صورت عدم کوتاهی یا تقصیر غرفهدار، مسئولیت آن متوجه اشخاص حقیقی یا حقوقی ارائهکننده خدمات ارسال محصول است. (99) هزینه ارسال محصول را غرفهدار تعیین میکند و خریدار با توجه به آن، سفارش خرید خود را نهایی و هزینه محصول و ارسال آن را با هم پرداخت میکند. توافقات بر خلاف مفاد این ماده میان غرفهدار و مشتری، درصورت وجود رضایت طرفین بلامانع است. (100) غرفهدار میتواند برای فروش و ارسال محصول، محدویت مکانی (مانند یک یا چند شهر یا استان) در نظر بگیرد. تبصره: در صورت خطای انسانی یا سیستمی، مشکل بر اساس بخش حل اختلاف این قرارداد حلوفصل میگردد. (101) غرفهدار موظف است حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از ثبت سفارش، تأیید خود را نسبت به اطلاع از سفارش و اقدام برای تأمین و ارسال آن اعلام کند. بنابراین در صورت عدم تأیید توسط وی، به وضعیت سفارش طبق شرایط لغو سفارش و بازگرداندن مندرج در این قرارداد، رسیدگی میگردد. تبصره: از آنجاییکه پس از لغو سفارش، مبلغ آن به حساب مشتری عودت داده میشود، مسئولیت ارسال کالا یا انجام خدمات بدون تایید سفارش یا درج کد رهگیری پستی از سوی غرفهدار، تماما برعهده خود غرفهدار خواهد بود و از این حیث مسئولیتی متوجه اصفهان تبلیغ یا مشتری نخواهد بود. (102) در صورت ثبت اشتباه قیمت محصول توسط غرفهدار (مانند اشتباه ریال و تومان) و فروش محصول، مسئولیتی متوجه اصفهان تبلیغ نخواهد بود؛ مگر در مواردی که به تشخیص اصفهان تبلیغ، این اشتباه باعث ضرر قابلتوجه به غرفهدار گردیده است. در این صورت، اصفهان تبلیغ میتواند راسا سفارش را لغو کند و مبلغ کل سفارش (وجه خرید و هزینه ارسال) را طبق مقررات مالی اصفهان تبلیغ به خریدار بازگرداند. تبصره: اصفهان تبلیغ در هر صورت، ممکن است سفارشاتی که باعث ایراد ضرر قابل توجه به غرفهدار یا مشتری میشود را راسا لغو کند و هیچکدام نمیتوانند ادعایی در این مورد داشتهباشند. (103) غرفهدار موظف است کالای خود را با همان قیمت درج شده در سایت و روی کالا برای خریدار محاسبه و ارسال کند. (104) غرفهدار نمیتواند کالایی که در لیست اقلام اساسی و دارای قیمت مصوب از سمت اتحادیه و … است را به قیمتی بالاتر به فروش برساند. تبصره: درصورتیکه غرفهدار کالایی بالاتر از قیمت مصوب به فروش برساند جریمه و مابهالتفاوت کالا از وی دریافت میشود. (105) در صورتی که غرفهدار پاسخگوی تماسهای پشتیبانی جهت پیگیری ثبت مشکل و دریافت آدرس جهت مرجوعی محصول نبود، آدرس ثبت شده در غرفه و یا آدرس ثبت شده بر بسته پستی مبنای مشتری برای مرجوعی کالا میباشد. درصورت کامل و یا درست نبودن آدرس، مشتری موظف است محصول را تا 30 روز به امانت نگه دارد. تبصره: درصورتی که محصول کمتر از 30 روز انقضا داشته باشه، حداکثر تا یک هفته قبل از خراب شدن از آن استفاده نماید. در این موارد، بدیهی است هزینه عودت محصول به عهده خریدار نیست. (106) در صورت استفاده غرفهدار از شرکتها و مراکز رسمی برای ارسال محصول، پیگیری و جبران خسارت احتمالی (مانند عدم تحویل محصول یا آسیبدیدگی آن در اثر حملونقل) مشمول قوانین و شرایط اعلامی آن شرکتها و مراکز است؛ مانند شرکت پست و شرکتهای خصوصی حمل کالا درونشهری و برونشهری. همچنین در صورت استفاده از مراکز غیررسمی و ثبتنشده، تمام مسئولیت متوجه غرفهدار است. البته در این موارد، اصفهان تبلیغ تمام تلاش خود را برای حل مشکل و رضایت خریدار انجام میدهد. (107) خریداران لازم است تا هنگام تحویل گرفتن مرسولات ارسالی و قبل از بازکردن بستهبندی آن، به مطابقت مشخصات و نشانی فرستنده و گیرنده با سفارش خود دقت کنند و در صورت وجود مغایرت یا مشکل یا ایراد ظاهری در بستهبندی مرسوله که نشاندهنده آسیبدیدگی یا مشکلات احتمالی باشد یا محتویات آن بررسی شود و ایراد ظاهری در محصول باشد، از دریافت مرسوله و امضای رسید خودداری کنند. توابع عدم توجه به مفاد این ماده بر عهده مشتری خواهد بود. شرایط لغو سفارش و مرجوع کالا در ماده 117 مشخص شده است. (108) در صورت اهمال خریدار در هریک از مراحل فرایند خرید، اعم از تحویل تا ثبت رضایت، مسئولیت آن بر عهده وی خواهد بود و مسئولیتی متوجه اصفهان تبلیغ یا غرفهدار نخواهد بود. تشخیص اهمال به عهدهی تیم حل اختلاف اصفهان تبلیغ است.5.2. شرایط لغو سفارش و بازگرداندن محصول
(109) لغو سفارش یا عودت کالا ممکن است در حالتهای مختلفی اتفاق بیفتد که با توجه به مقررات کشور و الزامات قانونی آنها و شرایط این قرارداد به شرح زیر اعمال میگردد.5.2.1. لغو سفارش قبل از ارسال محصول از مبدأ
(110)خریدار تا قبل از ارسال سفارش توسط غرفهدار، حق فسخ سفارش را دارد و مبلغ سفارش طبق مقررات و زمانبندی امور مالی اصفهان تبلیغ به خریدار عودت داده خواهد شد. (111) پس از تایید سفارش توسط غرفهدار و تغییر حالت به «در حال آمادهسازی»، غرفهدار حتیالامکان نباید سفارش را لغو کند و در صورت لغو، با جریمه نقدی مواجه خواهد شد که کیفیت آن طی یک دستورالعمل از سوی اصفهان تبلیغ مشخص میشود. (112) در صورت درخواست تأخیر در آمادهسازی و ارسال سفارش توسط غرفهدار، طبق توافق غرفهدار و خریدار از طریق گفتگوی مستقیم (چت آنلاین) یا راههای ارتباطی دیگر که در اصفهان تبلیغ برقرار است عمل میشود و در صورت عدم توافق و درخواست بازگردان وجه از سوی خریدار، پس از داوری و تأیید اصفهان تبلیغ، مبلغ سفارش طبق مقررات اصفهان تبلیغ به خریدار بازگردانده میشود. (113)در صورت انصراف خریدار از کل سفارش (همه محصولات سبد خرید) و قبل از ارسال آن از مبدأ توسط غرفهدار، لازم است خریدار انصراف خود را از طریق گفتگوی مستقیم یا راههای ارتباطی دیگر که در اصفهان تبلیغ برقرار است به اطلاع غرفهدار و اصفهان تبلیغ برساند تا مجموع وجه سفارش (قیمت محصول و هزینه ارسال)، طبق مقررات اصفهان تبلیغ به خریدار بازگردانده میشود. (114) در صورت انصراف خریدار از بخشی از یک سفارش و قبل از ارسال محصول از مبدأ توسط غرفهدار، لازم است خریدار انصراف خود را از طریق گفتگوی مستقیم (چت آنلاین) یا راههای ارتباطی دیگر که در اصفهان تبلیغ برقرار است به اطلاع غرفهدار و اصفهان تبلیغ برساند. در این صورت، فقط وجه خرید همان محصول یا محصولات لغو سفارش شده و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند بخش لغو سفارش، بیشترین هزینه ارسال سبد خرید را داشته است)، پس از کسر خسارات احتمالی غرفهدار (مانند هزینه بستهبندی)، طبق مقررات اصفهان تبلیغ به خریدار بازگردنده میشود. (115) در صورتی که خرید از چند غرفهصورت گرفتهباشد و خریدار درخواست لغو کل سفارش یا بخشی از آن را اعلام کند، نسبت به آن بخشی از سفارش که از مبدأ ارسال نشده است، مطابق دو ماده پیشین عمل میشود و نسبت به آن قسمت از سفارش که ارسال شده است، طبق بند لغو سفارش پس از ارسال محصول از مبدأ عمل میگردد. (116) انصراف خریدار از سفارش، حتی قبل از ارسال محصول از مبدأ، نسبت به محصولات غیر مشمول حق انصراف قانونی و در بازه زمانی خرید مواد اولیه محصول و یا محصولاتی که برای شخص خاصی سفارشیسازی شدهاند پذیرفته نیست؛ مگر با رضایت غرفهدار و توافق درباره هزینهها. تبصره: دستورالعمل اصفهان تبلیغ در خصوص کالای سفارشی را در این لینک بخوانید.5.2.2. لغو سفارش پس از ارسال محصول از مبدأ
(117) حق انصراف خریدار پس از ارسال محصول توسط غرفهدار، طبق شرایط این قرارداد و الزامات قانونی قوانین کشور پذیرفته میشود. برخی از الزامات قانونی در زمان تدوین این قرارداد از این قرارند: الف. حق انصراف فقط برای مصرفکننده است و مصرفکننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای خرید میکند. ب. در موارد مشمول حق انصراف، مصرفکننده فقط تا ۷ روز کاری فرصت دارد از حق خود استفاده کند ج. تاریخ شروع حق انصراف برای کالا، از تاریخ تسلیم و تحویل گرفتن، و برای خدمات، از روز ثبت سفارش است. د. طبق قوانین تجارت الکترونیک ایران، هزینه مرجوعی کالا بر عهده خریدار است. تبصره 1 : در مواردی که خطا از جانب غرفهدار باشد هزینه مرجوعی با خود ایشان و مواردی که مشتری بر حسب سلیقه، درخواست مرجوعی دارد، مشتری موظف به پرداخت هزینه مرجوعی و هزینهی ارسال اولیه میباشد. تبصره 2 : درصورتیکه خریدار در خرید خود آدرس اشتباه وارد کند هزینهی مرجوعی و هزینهی ارسال اولیه با خریدار است. تبصره 3 : غرفهدار ملزم است اطلاعاتی همچون آدرس خود را به درستی در حساب کاربری غرفه وارد کند. در مواردی که کالا به هر دلیلی از سوی مشتری به آدرس ثبت شده روی غرفه مرجوع شود و آدرس اشتباه باشد، تمام مسئولیت با غرفهدار خواهد بود. (118) برخی از کالاها و خدمات مشمول حق انصراف نیستند؛ ازجمله:- کالا یا خدماتی که قیمت آنها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین میشود و خارج از اختیار تأمینکننده است.
- کالاهای ساختهشده با مشخصات فردی مصرفکننده که به طور واضح جنبه شخصی دارند یا این که به دلیل طبیعت آنها نمیتوانند بازپس داده شوند و یا این که به سرعت قابلیت فساد و خرابی دارند.
- نوارهای صوتی و تصویری و نرمافزارهای رایانهای بستهبندیشده که به وسیله مصرفکننده باز شده باشند.
- روزنامه، نشریه و مجلات مطابق تعریف قانون مطبوعات.
- خدماتی که با توافق مصرفکننده ارائه آن قبل از پایان هفت روز کاری شروع شده باشد.
- خدمات تحویل مواد غذایی یا سایر کالاهایی که مصرف روزانه دارند.
- خدمات مالی شامل سرمایهگذاری، بیمهای و خدمات مؤسسات مالی و اعتباری.
۶) شرایط خاتمه قرارداد
(130) پایان دادن به قرارداد استفاده از خدمات اصفهان تبلیغ به شش صورت اتفاق میافتد:- تخلف کاربر و حذف کامل حساب کاربری، بر اساس تخلفاتی که در مفاد این قرارداد آمده است.
- درخواست کتبی کاربر و موافقت اصفهان تبلیغ برای خاتمه کامل قرارداد.
- فوت یا اثبات عدم اهلیت کاربر از زمان اطلاع اصفهان تبلیغ.
- استفاده اصفهان تبلیغ از حق مالکیت خود برای فسخ یکطرفه قرارداد و مسدود کردن یا حذف حساب کاربری بر اساس مواد این قرارداد.
- احکام صادره از مراجع قانونی و قضایی مبنی بر خاتمه رابطه قراردادی.
- برخی مسائل به صورت موردی، به نحوی که تیم حل اختلاف اصفهان تبلیغ تشخیص دهد کاربر نمیتواند به کاربری خود ادامه دهد و حساب کاربری او باید حذف گردد.
۷) مرجع تفسیر قرارداد و حل اختلاف
(134) واحد حقوقی اصفهان تبلیغ، مرجع تفسیر مفاد این قرارداد و تمامی ملحقات آن و اسناد مرتبط دیگر با این سند است و واحد حل اختلاف، مرجع رسیدگی به هر نوع اختلاف میان کاربران با اصفهان تبلیغ یا کاربران با یکدیگر در حوزه خدمات و اسناد اصفهان تبلیغ است. تبصره 1: تفسیرات و نظرات تیم حقوقی اصفهان تبلیغ قاطع و مانع خواهد بود و این صلاحیت به صورت منحصر در اختیار آنهاست. تبصره 2: در صورت لزوم، تیم حقوقی اصفهان تبلیغ نیز به حل اختلافات اقدام خواهد نمود. لزوم یاد شده با نظر واحد حل اختلاف تامین خواهد شد. (135) اصفهان تبلیغ تا حد امکان از دخالت مستقیم خود در روابط غرفهدار و خریدار خودداری میکند تا بازار اجتماعی اصفهان تبلیغ بر اساس ارتباط طرفینی کاربران و تاکید بر بازارگاه بودن اصفهان تبلیغ پیش رود؛ اما در صورت بروز هر گونه اختلاف میان کاربران و عدم توافق میان آنها، اصفهان تبلیغ در مقام مرجع حل اختلاف، میتواند اشخاصی را به نمایندگی از طرفین و به منظور داوری معرفی کند تا بر اساس: اولا، دلایل و مدارک و مفاد این سند، دوما، قوانین کشور و سوما، عدل و انصاف، به اختلافات رسیدگی و رأی مربوطه را صادر کنند. در این موارد، داوری مستقیم اصفهان تبلیغ یا پس از اخذ رأی مشورتی داوران، معتبر، قطعی و برای طرفین لازمالاجراست. (136) هر اختلافی میان کاربران و اصفهان تبلیغ، ابتدا از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حلوفصل خواهد شد و در صورت عدم حصول نتیجه، مسئله مطابق مفاد این سند و اسناد و مدارک مربوط به اختلاف پیشآمده، حداکثر ظرف مدت چهار ماه توسط داور یا داوران معرفیشده از سوی اصفهان تبلیغ رسیدگی خواهد شد. حکم این داور یا داوران، معتبر، قطعی و برای طرفین لازمالاجراست۸) درباره قرارداد
(137) استفاده کاربران از پلتفرم اصفهان تبلیغ، اعم از غرفهدار و خریدار، بهمنزله تأیید این قرارداد است. (138)این دستورالعمل در 138 ماده تدوین شده و هرگونه تغییر در مفاد این قرارداد، بر اساس ماده (6) قرارداد، اطلاعرسانی خواهد شد و ادامه فعالیت کاربران در اصفهان تبلیغ بهمنزله پذیرش تغییرات است.بازدید و یا استفاده از سایت اصفهان تبلیغ به معنای پذیرش تمامی موارد بالا است